Friday, January 28, 2011

All Mexican men look the same. Chubby and short...

Mexico er helt fantastisk! God mat, hyggelige mennesker og vakkert! Men det jeg fikk mest inntrykk av var mexicanske mennene. De er så utrolig like hele gjengen! Ca. 1.5 m høy, og er tydeligvis altfor glad i taco og ost. Interessant, men ja...
Jeg har vært veldig dårlig til å oppdatere bloggen i det siste. Ikke at jeg har vært busy, men har derimot ikke gjort noen ting i det hele tatt. Sånt er det når man er å nyte late dager i Caye Caulker, Belize. Mottoet i Caye Caulker er “Go slow”. De som kjenner meg vet hvor treg jeg er, så denne øya er perfekt for meg! Etter å ha vært stuck i Caye Caulker i nesten 1 uke har jeg endelig klart å komme meg videre til Guatemala. Så akkurat nå er jeg i en liten landsby som heter Flores. Kommer tilbake til det senere, først en liten oppdatering om oppholdet i Mexico.
Planen var å bli i Cancun 1 natt og deretter videre til Belize.  Men konstruktivt som jeg er, ble jeg stuck i Mexico i nesten 2 uker istedenfor. Skulle ta bussen til Chichen Itza, men klarte selvfølgelig å forsove meg. Bombe. Skulle til Playa del Carmen, men dro heller på road trip i Yucatán. Og det angrer jeg ikke på i det hele tatt, turen var helt fantastisk!


Mexico gjengen! Phil (Australia), Harry (Nederland), Caroline (Sverige), Kate (Australia)  og meg :)

Vi begynte i Cancun og første stop var Chichen Itza (Jeg trodde det het Chicken Itzen en god stund og ble godt mobbet for det). Chichen Itza er en ruinby som ble tatt opp på UNESCO's World Heritage List i 1988.  Kult å få med seg, men det er ikke noe særlig mer enn et hmm-cool-oki-next sted å dra. Vi kjørte videre til Merida. Et ganske kjedelig sted, minner meg litt om Moss. Sånn type tre utesteder, en kirke, en liten park og det er det. Var ikke mye å gjøre her, men hostellet vårt var helt fantastisk så det duger. Siste stopp var Tulum, enda et typisk backpacking sted. Vi bodde i en bungolow rett ved stranda, så det var hvertfall ingenting å klage på. Jeg har jobbet hardt med brunfargen for å si det sånt! Fantastiske mennesker, deilig vær, digg mat og bla bla bla. Konklusjonen er at jeg nyter hvert eneste sekund av livet mitt nå ;)


Oki. Mindre tekst, flere bilder. Skjønner at det ikke er super fun for dere  å lese alt dette. Det er tross alt minus grader i Norge akkurat nå. Skjønner det altså.



Light and sound show på Chichen Itza. Bortkasta penger spør du meg. Kjedelig disco show som varte i 20 min...

Gate mat i Mexico.. mhmm... Skal prøve å ikke legge på meg enda 7 kg ekstra...


Møtte Caroline i Cancun og har reist med henne i snart 2 uker. Fantastisk jente!

Dere har kanskje fått med dere at jeg liker å ta bilder av randoms.


Se her ja...


Chichen Itza

Harry, Caroline og Phil



Uff.. Slitsomt med sightseeng.. Hardt liv...




Chichen Itza


Pool party på hostellet


1 comment:

  1. SÅ KOSELIG!!!

    Det hørtes som noe av det mest fornuftige man kan gjøre det du holder på md. Høres fantastisk..
    Godt å høre at du virkelig lever livet! Og rart å tnke på hvordan jeg kunne hatt det. :p
    Det er jo bare å slutte skolen, få ny jobb som jeg jobber i hver dag i uka i noen mnd og reise. :p

    Men det har jeg ikke motet til. Jeg er så naiv så det hadde nok heller ikke gått så bra desverre. Får heller bare drømme meg bort gjennom dine historier og bilder.
    Takk for den vakre verden du viser. ^_^

    Carolin er kjempesøt! ^^
    Og du er alt for brun! >_<

    ReplyDelete