Tuesday, February 1, 2011

From Belize to Guatemala

Har fått en del klager om at jeg skriver for lite om hva jeg har gjort og opplevd. Hm. Tja, ganske enig, men det er så utrolig kjedelig å skrive om alt jeg har gjort. Tviler på at det er interessant for dere å lese om når jeg sto opp i dag, hvor mange egg jeg spiste til frokost, om jeg har klart å tette doen i dag også eller om jeg got luck kvelden før. Det har vi fjesebok for! Føler at bilder sier mer enn tusen ord. Dessuten så er halvparten av mine trofaste lesere mine slektninger. Vi leker ikke gulinger, FUCKING HUGE FAMILY! Må da være obs på hva jeg publiserer, vil ikke bli skamklippet eller steinet når jeg kommer hjem. Har en venninne som ble skamklippet av moren sin. Var ikke et vakkert syn må jeg si. Jeg vil ikke oppgi navnet, men la oss kalle denne jente for Dai Ca Bao. Men nok om Dai Ca Bao, jeg skal prøve å bli liiitt flinkere til å leke rosablogger. Begynner med at jeg har blitt super tan! Jeg kan nesten sammenligne meg selv med venninnen min, Gabbe. Very nice…


Oi sjekk den negern der`a!

Dere har nok fått med dere at jeg har vært i Caye Caulker, Belize. Jeg var der i nesten 1 uke, og gjorde bokstavelig talt ingen ting annet enn å slakke på stranda, glante på pene mennesker (selvfølgelig en god del søppel også), hatt en god del alkohol inntak og spiste masse sjømat. Jeg traff tilfeldigvis Mathilde og Therese her, to norske jenter som jeg ble kjent med i Cuba for et par uker tilbake. Moro! Møtte en del fra Sverige her, så det ble på en måte skandinavisk fest på øya. Er enig at det er veldig ukulturell at vi skandinavene råtner sammen. Men må innrømmer at vi hadde det utrolig kos! Gleder meg til reunion i Nicaragua!  Jeg bodde i Bellas Backpacker, og det var helt fantastisk! Hele huset ble min mini familie for et par dager. Ni av oss dro på en selv arrangert snorkle tur, veldig kos, men helvete mye stress. Den ene kanoen veltet og skapte mye problemer ehh… For de andre, ikke for meg. Siden jeg ikke kan svømme fikk jeg streng beskjed om å holde meg i kanoen, de orket ikke enda en redningsaksjon til. Føler meg som en ekstra bagasje hvor hen jeg går! Så der satt jeg og jobbet hardt med brun fargen, mens de andre stresset med å få kanoen på plass. Hardt liv!
Viktig å nevne at Therese og Caroline vant en selvlysende dildo på ladies night. Hvordan fordelingen ble, vet jeg ikke. Men den er i pocket size, noe som er bra for single female backpackere! Gratulerer jenter! Tanken på at den vibrerer og er selvlysende, blir det veldig interessant når dere deler rom med syv andre…
Caye Caulker var fantastisk! Etter en uke med solbading og altfor mye alkohol inntak, var det på tide å komme seg videre. Vi tok ferja fra øya til Belize City og derfra tok vi bussen til Flores, Guatemala. Brukte ca. 8 timer totalt på reisen. Helt ok, jeg klarer å sove uansett hvor jeg befinner meg.No problemo.

Det er noe med hvite mennesker, de klarer bare ikke å posere like bra som gulinger! Det går bare ikke...



Flores er hovedstaden i provinsen Peten i Guatemala. Jeg bodde i gamle byen, en bitte, bitte, bitte liten øy. Det tok meg 7 min. å jogge rundt hele øya, selv om jeg holdt på å kollapse etter 2. runde. Ikke så mye å skryte av, nei. Vi tok en dagstur til Tikal, noe som er must når en er i Guatemala. Men det var faktisk ikke så WOW som mange skal ha det til. Mer info her ----> http://no.wikipedia.org/wiki/Tikal
Men da har jeg opplevd det også, og det var fresh!

Tikal, Guatemala
Meg, Mathilde, Therese, Caroline og Therese






Sjekk den linselusen bak der! For en kødd!

Har egentlig ikke noe kult å si om dette treet. Slitsomt å være morsom hele tiden.


Fortsatt Tikal


Høydeskrekk? Hva er det?



Maria



Nå som jeg er i gang, kan jeg like godt brette ut alt! Vi hadde problemer med BED BUGS på Hostel Los Amigos i Flores. Therese ble rett og slett voldtatt av bed bugs den første kvelden! De gikk gjennom alle madrassene og fant 1 bed bug på madrassen hennes. Og de fant 5 på min! Men ble heldigvis ikke angrepet på en eller annen grunn. De liker meg viss ikke. Yeaj! Vi fikk en annen dorm, men der var det enda flere bed bugs.

Therese etter en het natt med bed bugsen


Etter at jentene reiste fra Flores flyttet jeg til en annen hotel. No bed bugs, og faktisk veldig deilig å ha et eget rom for første gang på flere uker! Etter å ha reist med forskjellige folk i 2 uker, så er det faktisk deilig å reise alene igjen. Jeg savner jentene, men det er godt å være selvstendig igjen. Jeg tok det rolig i Flores. Spansk kurs på dagen, og slappet av på kvelden. Spansken har blitt et hakk bedre, fortsatt veldig gebrokkent, men jeg overlever. Er veldig skuffet over at spansk læreren ikke ville lære meg noe dirty spansk ord. Jeg hadde nok fått brukt for det!
Nok for denne gangen, håper du er fornøyd nå, Cecilie J
By the way, jeg er på vei til California. Bestilte billetten for 2 dager siden, en ganske spontan tur kan man si! Så vi får se hva slags faenskap jeg kommer til å finne på der! Det er det som er så deilig med å reise alene! Jeg kan reise hvor jeg vil og når jeg vil. Så lenge lommeboka rekker da! Men no worries, det er jo bare å finne seg en rik gubbe og gifte meg med!

Hasta luego!

No comments:

Post a Comment