Thursday, January 13, 2011

Håndrullet sigar på den ene hånden, rom på den andre... Mhh... Cuba!

7 dager i Cuba er ikke nok! Jeg gjorde ikke hjemmeleksen før jeg kom hit. Ingen research, hadde heller ikke en reisehåndbok om Cuba. Da jeg kom til min Casa Particular i Habana, spurte Isabel (eieren) meg om hva planen i Cuba var. Jeg svarte “I don`t know!? What to do here in Cuba?”  Hun så rart på meg og spurte “So, what are you going to do tomorrow?”  … “I don`t know!? What to do here in Habana?” … Hun lo godt og ga meg Lonely Planet om Cuba. Jeg fant ut en ting om meg selv mens jeg var i Cuba: Jeg er ikke flink til å planlegge, heller ikke noe særlig flink til å følge planen. Så jeg droppa Lonely Planet og gjorde alt spontant. Spontanitet er en fin ting når en reiser alene!
Jeg var i Habana et par dager før jeg dro videre til Viñales, en liten landsby som har vært i UNESCO's World Heritage List siden 1999! Landsbyen ligger i Pinar del Rio Province og tar ca. 3 timer med buss fra Habana.  Viñales er et sted der alle kjenner alle, og der alle snakker dritt om alle. Akkurat som der jeg er fra: Moss. Bare enda mer koseligere og hundre ganger vakrere. Dessuten så stinker det ikke i Viñales.
Familien jeg bodde hos snakker ikke engelsk, og spansken min er umulig å forstå. Så jupp, body language er redningen.  Jeg startet alltid dagen min med frokost og en kopp kaffe med moren i familien. Vi satt på verandaen og glante på naboen, som også glante tilbake. Moren snakket spansk til meg og jeg svarte på engelsk. Ingen av oss skjønte hverandre. Jeg elsker cubanere!
Bilder fra Viñales

gaten jeg bodde i

Lovely people from lovely countries

Naboen har gjort om hagen sin til en Parque Historico


Alt en trenger er en hage og en skulptur av en dinosaur haha





Familien jeg bodde hos


I don`t smoke, men dette er en must thing to do i Cuba!


3 años smaker dritt, prøv heller en 7 años

Denne fyren ville gifte seg med meg. Han hadde dessverre ingen kameler. Sorry buddy.
I bring my asian vibes everywhere!


Hils på romkameraten min, han heter Pedro.






By the way, hvis du liker fjellklatring. Kom til Viñales. Very nice.

Yvonne

1 comment:

  1. Haha! Asian pose er altså smittsomt? Skummelt. Bra jeg aldri ble smitta av deg. :p

    Så koselig det høres ut trass i kommunikasjonssvikt, Pedro og eldre menn som vil gifte seg med deg.

    Jeg elsker bloggen din Yvonne!!! XD

    ReplyDelete