Monday, February 28, 2011

This is not goodbye, this is see you later...

Har nå studert i León i 3 uker, det har gått fort, men ikke fort nok. Flerkulturell pedagogikk er et spennende fag, men jeg merker i hele kroppen at dette er ikke det jeg vil akkurat nå. Det kiler i føttene når jeg tenker på reising.
Men jeg skal ikke klage. Sist uken har vært en av mine beste uker på lenge. Venner jeg ble kjent med i Cuba, Belize og Guatemala var her i León. Sammen med Mathilde, Therese og Emil var vi ute og feiret min late-wedding celebration. Det er ingenting å klage på når jeg er sammen med disse skandinavene, de var min mini familie i Belize. På Valentine`s Day var vi en stor gjeng som var ute og gjorde kvalme i denne lille byen. For en herlig gjeng! Dere reddet min Valentine`s Day! Det har selvfølgelig vært hardt å kombinere skole og maraton festing de dagene gjengen var i Leon. Men jeg må innrømme at jeg begynner å bli god på dette! Enda en ny egenskap jeg har fått under oppholdet i Sentral Amerika. Flink!


Fins det bedre måter å feire Valentine`s Day på? Tviler! (Bildet er lånt av Joe Nerlfi)
Fra venstre: Hagit, Eirik, meg, Chris, Einat, Dante, Trinity, Emil, Therese, Mathilde og Thomas.

.
Det var alltid en unnskyldning for å ta en fiesta med denne gjengen! Late wedding-celebration, reunion, Valentine`s Day, last day party og enda en last day party! Bare så det er sagt, så kommer jeg til å ende opp som en alkis etter denne turen. 
 Emil, Mathilde and Yvonne killed the dancefloor!


 I love your "indian" tattoo... Thomas har den beste tatovering historien jeg noen gang har hørt! Han tok en typisk indisk tatovering i fylla, våknet opp dagen etter og fant ut av det var en celtic lignende ting. Thomas, you are one of a kind...

Ooo look what I found! A swedish emo kid... I named him Emil...

Da var det endelig tid for litt reising igjen. Føttene mine var allerede rastløse etter 2 uker i León!
Vi dro til San Juan del Sur for å delta i The Pitaya Festival 2011. http://delsurnewsonline.com/3532/3532/ 
Her var vi så heldig å fikk oppleve Nicaraguas mest kjente punk rock band(!) Holy cow, noe av det verste jeg har hørt! Men gjett om jeg koste meg!!! Mitt favoritt er nok reggae bandet, der Mathilde og jeg danset på scenen med!


Ingen tvil om at norske jenter kan shake! Minner meg veldig om dansing på bordet på fritidsklubber da jeg var fjortiss. (Stjålet bildet fra Mathilde)


MEN bare foran tusener av tilskuere og masse god stemning. (Også Mathildes bildet).
Viste du at Pitaya, også kjent som Dragonfruit er en tropisk frukt som er full av antioksidanter, vitamin C og kostfiber? Dessuten så blomstrer den kun når det er fullmåne. Pitaya har en søt og frisk smak som minner meg om en blanding av jordbær og pære, ikke rart det er min favorittsmak på iskrem!


Jeg prøvde å fete opp Dante med lime, kokos, sjokolade og selvfølgelig dragefrukt iskrem! Ooo... Endte opp med at jeg spiste mer enn han. Faen!
San Juan del Sur var opprinnelig en fiskelandsby ved Stillehavet, i sør-vest Nicaragua. Det har nå utviklet seg til et populært droppe-inn sted for backpackere og surfere. Byen var en fornøyelse, men det hadde ikke vært det samme uten de menneskene jeg var her med. 3 dager med intens festing og is spising var mer enn nok. Føler at jeg begynner å ese ut, men det er bare tegn på at jeg har det bra!


Var innom hotellet der jentene i klassen min bodde i. Jeg har ikke ord! De hadde den perfekte utsikten over San Juan del Sur!
  
Jessica har all grunn til å kose seg!


Misunnelig?

Solnedgang i San Juan Del Sur


Sjefen disker opp et av de beste måltidene jeg har hatt i Nicaragua. I miss your cooking, Chris!
Var her fra torsdag til mandag. Like før jeg skulle ta bussen tilbake til Leon, klarte Therese og overtale meg til å ta følge med gjengen til Ometepe. Som tidligere nevnt er jeg ikke så vanskelig å overtale, faktisk veldig lett å kidnappe. Så da skulket jeg skolen og ble med dem. I`m a bad student! Men det er vel ikke noe nytt.


Da var jeg plutselig på vei til Ometepe, takket være Therese som overtalte meg :)


Ometepe Island, også kjent som Isla de Ometepe er en øy dannet av to vulkaner. Det er den største øya som ligger i Lake Nicaragua, den er også den største vulkanske øya i en innsjø i verden. Stedet er nærmest uberørt av omverdenen, helt fantastisk! Deilig å komme til et avsides sted etter å ha vært i San Juan del Sur.

Ometepe

Gikk tilfeldig forbi denne ATV, hadde ikke hjertet til å gå fra henne. Så jeg leide henne for en dag og kjørte rundt på øya alene. Det var første gangen, men er nok ikke siste! Det var så moro! Jeg følte meg som en liten unge bak en radiobil!
 
Enda et solnedgang bilde!

Og enda et til! Skjønner at dere er mette av alle solnedgang bildene mine, men jeg er helt forelsket i solnedgang i sentral amerika! Jeg får dessverre ikke nok!
 




Litt små crazy ape på hostellet. Den biter!!!
    
Mac, Joe og Tommy are having a great time in the shower...  Ooo I miss you, Joe! I miss your energy and spirit around me!

Jeg bodde i Little Morgan`s. En flott og avslappende hostel som ligger avsides på siden av Malderas Volcano. Nydelig utsikt over sjøen og Concention Volcano.
Dette bildet ble tatt fra trehuset på Little Morgan. Fikk tips om å ta bilder opp-ned med kameraet, noe jeg virkelig likte. Føles som hele bildet er på vei til å kolapse!

Mathilde og Therese har også blogget om denne herlige uken i Nicaragua. Sjekk ut bloggen deres om dere er interessert i hva vi gjorde fra A til Å  http://mathildeogtheresesreise.blogg.no/

Alt i alt har denne uken vært spesiell for meg. Jeg hadde den beste tiden med de beste menneskene jeg har blitt kjent med på denne turen. Møtte en spesiell person som har inspirert meg til å drive med kunst igjen. Jeg har nesten glemt den gode frigjørende følelsen av å skape noe kreativt! Er ikke livet fantastisk?

Avslutter med et bilde av denne unike gjengen! Tusen Takk for den tiden vi hadde sammen, jeg savner dere alle! Vi ses igjen en dag :)


Yvonne Nguyen Bailey
 

2 comments:

  1. Awww... Så fint du har det! Jeg er så glad på dine vegne, og misunner det skikkelig. Men på en god måte. :p

    Det er jo paradiset der nede!

    ReplyDelete
  2. Herregud Yvonne, jeg får tårer i øynene av å lese dette, vi hadde det så fantastisk bra, for bra nesten... Miss everyone so much, you made my nica-fucking-ragua:D
    Å fortsett å ta solnedgang bilder, miss it, å æ kan leve gjennom dine fantastiske bilda!!!

    ReplyDelete