Thursday, December 2, 2010

Om du ikke har råd til varme klær, reis til et varmere land!

Når gradestokken kryper under 15 minus, er det deilig å drømme seg bort i vinterkulden. November som gikk har tydeligvis vært kaldeste november måned på 91 år! Jeg drømmer om å nyte solnedgangen på et tropiskstrand, røyke vannpiper ved strandkanten mens jeg beundrer stjernene på himmelen. Dette får meg til å tenke på Perhentian Islands, Malaysia. Jeg opplevde dette paradiset for 5 måneder siden og er fortsatt like forelsket som aldri før.
Utsikten over Pulau Perhentian Kecil
For å komme seg til Perhentian Islands kan du enten ta fly, buss eller tog fra Kuala Lumpur til Kota Bharu. Derfra må du ta speedbåt til Perhentian som tar ca. 45 min.

 


Perhentian Islans består av to små øyer, Perhentian Kecil og Pulau Perhentian Besar. Er du ung og har høy partyfaktor, velger du Pulau Perhentian Kecil (høy og høy partyfaktor, det er kanskje tre barer til sammen på hele øya). Er du på bryllupsreise, familietur eller mellom 40-80 år, velger du Pulau Perhentian Besar. Jeg var på pensjonist øya første gangen jeg var der og Pulau Perhentian Kecil andre gangen. Likte begge like mye. Perhentian Islands er perfekt for deg som vil være i paradiset uten at det kryr av turister og party svensker. For deg som trenger et avbrekk fra storbylivet og virkeligheten. For deg som vil nyte avslappende og bekymringsløse dager.
  
Mylo og Yvonne på tur, aldri sur.
Deilig med pils og god stemning på kvelden.
Møtte en asiatisk versjon av Bob Marley. (Bildet er lånt av Mylo)
Mhhmm.. Malaysian food! En av grunnene til at jeg la på meg 7 kg under turen. Damn it.

Welcome to my crib. (Også Mylos)

Ingenting å klage på når en våkner til denne utsikten.
  


Røm kulden - drøm om Perhentians!

1 comment:

  1. Wow... Misunner deg skikkelig nå! >_<
    Særlig da jeg leste: "Jeg drømmer om å nyte solnedgangen på et tropiskstrand, røyke vannpiper ved strandkanten mens jeg beundrer stjernene på himmelen." Untatt vannpipa så hørtes det utrolig deilig ut. Kan ikke du ta med datan ut på stranda/terassen en dag og videochatte med meg? Så jeg kan nyte den med deg? =P

    Hadde ikke det vært moromt? Hmmm... kanskje ikke for deg. Du hadde vel fremstått som skikkelig datanerd. Men hadde vært veldig fint for meg. =D

    ReplyDelete